Sunday 18 April 2021

Tumpang Singgah

 Hello! 


Hahaha. Tetiba aku rasa nak google nama sendiri. Lepastu baru teringat eh eh aku tulis blog en dulu??


Hahaha. Aku rasa skill menulis aku masih teruk. Malah mungkin lebih teruk. Haha. Maklumlah, bila dah besar ni hatta novel pun aku tak sentuh, scrolling syndrome punya pasal. Penangan teknologi. 


Aku rasa lawak bila baca balik entry2 aku beberapa tahun yang lepas. Beraninyaaa aku meluah dekat worldwide web ni. Ingat orang tak boleh jumpa keeeeeee haha. 

Tapi, aku still biarkan juga. Sebab aku tak rasa ada orang yang berminat sangat pun dengan life aku sampai nak korek aku punya blog ke apa en. 

(Eh eh kenapa aku rasa bahasa aku makin rempit (eja penuh punya version))


Aku tengah fikir nak merapu apa ni dekat blog ni. Dah alang2 sekarang bukannya zaman orang baca blog lagi dah. 

Boleh lah kot buat jadi not-so-private-journal. Haha


Aku rasa sayang pula langsung tak menulis dekat blog ni masa 2017-2020. Padahal dah macam2 benda aku lalui dalam tempoh tu. 

Bukan apa, ingatan aku taklah kuat mana. 

Bila aku menulis, meluah dekat sini dan dalam masa beberapa tahun akan datang- aku baca balik, aku pun terkejut. Oh, aku pernah lalui benda ni? Oh, ni ke apa yang aku rasa dulu? Oh wow cringenyaa aku.


Mungkin lagi 3 tahun aku akan cringe pulak baca post kalini. Hahaa. Begitulah manusia. 

Kalau rasa cringe tu maksudnya the future you tu lagi better lah kan? Hahaaa. 

It's nice tho, to be able to see how you grow up through your writing. 

(Aipp jangan judge penulisan aku yang makin teruk berbanding tahun 2013! Masa tu aku rajin hafal perkataan bombastik & menulis karangan! Haha)

Eh banyak pulak 'hahaa' aku. 

Maklumlah sekarang ni kan musim pandemik, 85% komunikasi melalui mesej, cuma 15% bercakap secara bersemuka. 

Makanya, nak elakkan ketegangan/ salah faham berlaku masa bermesej tu, aku dah terbiasa letak 'haha' dekat awal atau hujung ayat haha. 

Haaa tu aku tulis 'haha' lagi hahhaa. 


Okay aku stop dulu lah. Sebenarnya aku tengah cari journal/ research untuk aku punya proposal's background study. Asyik cari tapi tak jumpa last2 melalut cari nama sendiri dekat google search. Aaaa lepastu singgah dekat blog sendiri pulak haha. 


Nanti kalau aku teringat, bila ada masa lapang aku akan tulis kisah pkp aku masa tahun lepas. Kisah balik ke rumah naik kereta dengan kawan buat pertama kalinya. ODL, serabut dengan grup assignments, anti sosial macam2 lah. 


Kalau rajinlah, haha. 


Sebab alang2 ingatan masih kuat lagi en. Dah la pandemik ni benda jarang2 berlaku. Manah tau lagi 3 tahun, pandemik ni dah tak adaa. Lepastu aku pun dah terlupa apa yang aku lalui sepanjang tempoh tu. 

Bolehlah aku lawat blog aku balik nanti. Haha


Cewah sembang kencang, tulis pun belum lagi. 


Okay lah okay lah ni betul2 ni aku stop. 


Byee. 

(Salam Ramadhaan hari ke 7? )

No comments:

Post a Comment