Monday 21 November 2016

Getah Rambut

Suddenly teringat masa aku umur dalam 5 tahun,maybe?

Aku dulu duduk KL. Mak aku bukak pusat asuhan kanak-kanak. So memang penuhlah rumah tu dengan budak2 dari sekecik-kecik baby sampailah budak sekolah menengah. Ada sampai satu family tu kakak,abang adik semua duduk diasuh kat rumah aku.

Yang aku nak cerita ni ialah satu insiden yang bagi aku agak lawak dan sedih lah hahah. Aku ada kawan dengan sorang ni, aku tak ingat nama dia Munirah ke Amirah. Satu hari tu dia datang pakai getah rambut ada bola2 fluffy tergantung dekat getah tu. Sebab aku rasa cantik, aku mintaklah dari dia, nak pakai. And dia pun bagilah.

Lepas tu, time dia mintak balik, aku tak bagi. Bersungguh dia mintak tapi aku still tak bagi. Last2 dia mengadu dekat mak aku. Mak aku suruh bagi. Aku geram sangat, aku cabut bola2 fluffy tu and baru bagi dekat dia. Lagi meraunglah si Amirah tu hahaa.

Mesti sakit hati,kan? Jangan risau. Lepas tu teruk aku kena belasah dengan ayah aku hahah (read: pukul) Aku kena tarik telinga, cubit dekat perut lah gitulah. Tapi takdelah pukul depan budak2 lain. Just dalam bilik lah. Aku pun menangislah merayu mintak maaf janji tak buat lagi haha. Penat sangat menangis, aku pun tertidurlah sampai petang.

Petang tu elok aku keluar main dengan Amirah and kawan2 balik. Dah lupa dah insiden getah rambut tu haha.
Untung jadi budak2 dulu. Mudah memaafkan acewah. Ntah2 si Amirah tu dah lama tengah cari aku nak balas dendam hahah.

No comments:

Post a Comment